Page 1 of 1

HEMSINCE KELIMELER - devam

PostPosted: 26 Aug 2007, 21:16
by hagop
Uwe Blasing, Hemsin ve yoresinden kelime toplayan arastirmacilarin en onde gelenlerindendir. Kendi topladigi ve yayinladigi kelimelerin birkacini bu Foruma daha once gecmistim. Asagida yine kendisinin Bati Hemsinlilerinden derledigi kelimelerin bazilarini yaziyorum.

xodoç (xod=ot + hunts=bicim; ot bicimi/hay harvest)
gudeç (<gudots; gu[y]d= yiğin,öbek/heap)
xurç (xurts=bağ/bundle)
keran (=kiriş/wood beam)
punagal (pun=yuva + gal=yer; yuva yeri/nesting place)
mesur (<msur=yemlik/manger)
agos (=sapanin actigi cukur/furrow)
kağan (<kağhan; kagh=toplama + han=cikarma/weeding)
goşt (=toprak yumrusu/lumpy earth)
poruş (=kazmak/to dig up)
xeneçi (<xnotsi=yayik/butter churn)

Rize Hemsincesinde fiiller/verbs in the Rize Hamshen dialect

PostPosted: 12 Sep 2007, 07:06
by hagop
porush=kazmak / to dig
sengdadush=hickirmak / to hiccup
polokush=hayvanlarin bagirmasi / to scream (or fanimals)
xergush=horlamak / to snore
tokush=oksurmek / to cough
perenktush=hapsirmak / to sneeze
chortush=kirip dokmek / destroy

Re: HEMSINCE KELIMELER - devam

PostPosted: 13 Jan 2010, 12:08
by bekaroglu
porush değil poruş polokush değil polokuş siz kime yaranmaya çalışıyorsunuz ya kardeşim bu (sh) yani uydurmasyon ş harfide nersden çıktı kimi kandırıyosunuz siz

Re: HEMSINCE KELIMELER - devam

PostPosted: 13 Jan 2010, 12:13
by bekaroglu
bu kültür sadece sizn tapulu malınız değildir poruş a porush diyemezsiniz kitapsız pkk lilerde
binlerce yıllık türk mirası nevruz bayramı ne sahip çıktılar adınıda (NEWROOZ) koydular şimdi görüyorumki onların yaptıkları ile sizin yaptığınız bazı şeylerler birbirine benziyor yaaaa kardeşim ne demek porush ne demek polokush kimin kültürü ile oynuyorsunuz siz bu sitede durduğum her dakka sinirlerim biraz daha çıkıyor ne yapıyorsunuz siz KİMSİNİZ SİZ????????????

Re: HEMSINCE KELIMELER - devam

PostPosted: 20 Jan 2010, 00:44
by hagop
Ingilizce'de sh=ş. Madem anliyorsunuz, niye aynisi degil diyorsunuz? Insan istedigi kelimeyi istedigi alfabede yazar. Turkce klaviye ile yazmayanlar icin boylesi daha kolay. Bunu siz de biliyorsunuz. Bugunku Turkce alfabesi sanki hakikaten Turkce alfabesi mi? Daha evvelki alfabe Turke miydi? Saldiracak bir sey bulamadiniz buna mi saldiriyorsunuz?

Re: HEMSINCE KELIMELER - devam

PostPosted: 21 Jan 2010, 14:41
by bekaroglu
Hagop kardaş bu sitede aldırılacak çok şey var iyi incelersen bir çoğunada saldırmışım bak şimdi alkış kelimesini ele alalım alkış alıkş olarak yazılır hiç kise çıkpta bunu alkısh diye yazamaz ha yazarsa ne olur asllını tahrib etmiş olur peki aslı tahirp olursa ne olur zamanla ait olduğu dildeki aidiyetini yitirir yok olur gider siz bu kültürü korumayamı çalışıyorsunuz yok etmeyemi bence şu an birilerine yaranıcaz diye benim binlerce yıllık kültürmle oynuyor onu aşındırıyor ve yok ediyorsunuz bakın bi kere daha söylüyorum pen pazar hemşinlisiyim hemşinliyim bu kültür sizin babnızın tapulu malı değildir oynamayın yapmayın yazıktır günahtır polokuş a plokush demeyin yanlış yapıyorsunuz yanlış yapıyorsunuz bakın biz fadume hala deyiliz bu çahra ları bilinçli hiç bir hemşili yemez hagop kardeşim bak elimi vıcdanıma koyup bişey söyliycem san sen sadece sen ermeni olduğunu idda edebilrsin hatta gerçekten ermenide olabilirsin ama hemşinlerin ermeni olduğunu idda edemezssin etmemlesin ben hemşinliyim ve türküm bizim hemşinde kullandığımız yabancı kelimerin yüzde 30 fasça bilmeden araştırmadan konuşmayın sizin sitenizdeki hemşince sözlüğü inceledim onlarca fasça kelime var ve geri kalanının da çoğusu benim hemşinimdeki kelimlerle örtüşmüyor bilmem anlata biliyormuyum bu yaptığınız işten geri dönün yol yakınken

Re: HEMSINCE KELIMELER - devam

PostPosted: 21 Jan 2010, 19:47
by hagop
Yahu, yazdigimin anlasilmayacak ne tarafi var? Ben sozcukleri Japonca ile yazarsam, kimin kulturunu yozlastiriyorum? Oyleyse, sen de 80 senelik alfabeyi binlerce senelik kelimeleri yazmakta kullanma! Sen en iyisi "fasça" arastirmalarina geri don, bizim gibi "fasça" bilmeyen insanlari rahat birak. Yazdiklarin artik hic yanit gerektirmiyor.

Re: HEMSINCE KELIMELER - devam

PostPosted: 23 Dec 2010, 20:05
by Sugar70
Thanks for the great share!
Godspeed!